maanantai 2. toukokuuta 2016

Kevätkiirus

Miellyttävää maanantai-iltaa itse kullekin!

Huhtikuussa en saanut aikaan ensimmäistäkään blogitekstiä, vaikkakin tarkoitus oli se kirjoittaa monen monta kertaa. Tuntuu vaan, että aika katoaa käsiin, joten oon nyt yrittänyt laittaa kaikki kiireellisemmät asiat järjestykseen. Oikeastaan mulla ei oo nytkään aikaa tätä kirjoittaa, mutta oon potenut jo huonoa omaatuntoa laiskuudesta tätä blogia kohtaan, joten I just do it now! :D Pidän tätä ittelleni päiväkirjana, joten tykkään kyllä kirjoitella tänne, mutta välillä on vaan niin kiire, ettei yksinkertaisesti ehdi. Yritän käydä tiiviissä paketissa läpi mun viime kuukauden parhaat palat, mutta saattanee venähtää. Onneks merkkaan kaikki tärkeät tapahtumat ja muut kalenteriin, joten saatan jopa muistaakin jotain! Pidemmittä puheitta siis asiaan,

Lähdin pääsiäisenä käymään kotikotona Etelä-Suomessa. Kävin tapaamassa ammattikorkeakoulun opettajaa, ja mietimme hieman suuntaviivoja opinnäytetyötä varten. Nyt näyttää uhkaavasti siltä, että valmistuisin syksyn aikana tradenomiksi, jos vain jaksan kesätöiden ohella raapustella opinnäytetyöni valmiiksi. Luultavasti jaksan, koska haluaisin keskittyä syksyllä 100 % oikeustieteen opintoihin.

Muuten pääsiäisloma menikin mökillä chillaillessa hyvien ruokapatojen ääressä. Paluumatka pohjoiseen ei kuitenkaan rentouttavan pääsiäisen jälkeen sujunut aivan mutkitta, sillä onnistuin missaamaan junani Riihimäellä. Olin aivan paniikissa, sillä kello oli vaikka kuinka paljon ja paikkakunta oli minulle täysin vieras. En oikein osaa edes sanoa, miten onnistuin skippaamaan junani, sillä seisoin jo sen edessä, mutten mennyt sisään, koska luulin sen olevan väärä juna... Onneksi maailmassa on vielä ystävällisiä ihmisiä, sillä siitä minun junastani poistunut konduktööri hoiti minulle liput seuraavaan junaan ja olen vieläkin erittäin kiitollinen siitä. Odottelin sitten jossain riihimäkeläisessä baarissa seuraavan junan tuloa ja pääsin kuin pääsinkin lopulta turvallisesti Rovaniemelle saakka.

Huhtikuun ensimmäisenä viikonloppuna oli jo perinteeksi muodostunut Mr. Artikla -kisa, jossa Artiklan miehet ottivat mittaa toisistaan ja kilpailivat halutusta tittelistä. Luvassa oli mm. uimapukukierros ja muuta viihdyttävää ohjelmaa yleisölle. Sen jälkeisellä viikolla kävin kokeilemassa flow ja yin joogan yhdistelmää. Se ei kuitenkaan ehkä ollut mun juttu, sillä osa liikkeistä vaati esimerkiksi notkeutta, jota luonto ei ole minulle alkuunkaan suonut. Asennot olivat muutenkin omituisia ja puolet ajasta meni niiden muodostamiseen. Tykkään nimittäin mieluummin yksinkertaisista ja tehokkaista liikkeistä aurinkotervehdysten ym. sijasta. Samalla viikolla minulla oli kaksi tenttiä hallinto-oikeudesta ja oikeusinformatiikasta, joista toinen on ainakin mennyt hyväksytysti läpi. Toisesta odottelen vielä arvosanaa.

Huhtikuun toisena viikonloppuna pidimme ELSA Rovaniemen synttärisitsit, jotka olivat mielestäni erittäin onnistuneet. Etenkin tarjoilut keräsivät kehuja osallistujilta. Suunnittelin synttärisitsejä varten myös haalarimerkin, jonka kaikki synttärivieraat saivat. Siitä ja parista muusta suunnittelemastani haalarimerkistä voin laittaa kuvan heti, kun saan ne omiin haalareihini ommeltua :D (eli luultavasti kesällä laitan mummin ompeluhommiin). Synttärisitsien jälkeisenä päivänä yksi kaveri järjesti bileet, joten lauantain ohjelma oli sitä myöten selvä.

Puolessa välissä huhtikuuta olikin aika pitää hieman omaa lomaa ja lähteä vielä pohjoisempaan. Vanhempani olivat vuokranneet mökin Luostolta viikoksi, joten lähdin kaverini kanssa sinne hiihtelemään ja laskettelemaan. Hiihtokilometrejä kertyikin kolmelta päivältä noin 50 kilometriä. Laskettelemassa kävimme kuitenkin Pyhällä, sillä Luoston mäkitarjonta ei ole kovin laaja. Pyhä osoittautui hyväksi laskettelupaikaksi, sillä porukkaa ei ainakaan sinä päivänä ollut kovinkaan paljoa, joten saimme lasketella rauhassa. Mäkiä oli myös mielestäni tarpeeksi. Innostuin myös pienistä hyppyreistä, mutta kaaduin jo ennen varsinaista h-hetkeä. Intoni ei kuitenkaan laantunut yhdestä kaatumisesta, vaan menin kokeilemaan taitojani uudestaan. Ja voin myöntää, että kyllä mä ainakin jonkin verran niissä hyppyreissä pomppasin!

Luostolta palaamisen jälkeen lähdimme heti seuraavana päivänä ELSAn hallituksen kanssa yhteistuumin kohti Joensuuta, jossa järjestettiin ELSAn tämän kevään National Council Meeting. Meitä oli jo peloteltu valmiiksi, että vastassa saattaisi mahdollisesti olla ulkohuussielämää ilman juoksevaa vettä. Se piti paikkansa. Vietimme siis kunnon eräviikonlopun. Onneksi kävin syksyllä vaeltamassa, joten olin jo karaistunut ulkohuusseiluun. Olisin kyllä ehkä odottanut, että akateeminen järjestö olisi pitänyt tapahtuman sellaisessa paikassa, missä olisi sisävessa, mutta minkäs teet, kokemushan tuokin oli.

Pari viikkoa sitten meillä oli fuksisitsit, joita olin odottanut malttamattomana koko kevään. Sain siellä ystäväni kanssa kunniamaininnan: ''Vuoden symbioosisisaret -15''. Eikä siinä vielä kaikki, sillä sain myös Artisti-merkin, johon olin kerännyt suorituksia urhoollisesti koko syksyn ja alkukevään. Sitsien jälkeen suuntasimme kohti baaria, jossa ilta jatkui railakkaasti aina pikkutunneille saakka.

Viime viikolla aloin taas stressaamaan tentistä, sillä mulla oli viime viikon perjantaina elinkeino- ja yhteisöoikeuden tentti. Lukeminen siihen oli jäänyt todella vähälle, sillä olin ottanut liian lunkisti aiemmat viikot. Maanantaina kävin kuitenkin vappuviikon kunniaksi hieman jorauttelemassa kavereideni kanssa, sillä meillä oli Marathon Monday. Vaikka tänä vuonna minun ei tarvinut onnekseni enää lukea pääsykokeisiin, niin tiedekunta silti muisti minua järjestämällä tuon mainitsemani tentin syntymäpäivieni kunniaksi. Vaikka olin jännittynyt kokeeseen mennessäni, niin lähdin koesalista ulos iloisin mielin, sillä näin, että ulkona oli kaunis ilma.

Auringossa asteita oli varmaan perjantaina hieman yli 20, joten minun oli pakko lähteä juoksemaan, vaikka synttärijärjestelyt stressasivat hieman takaraivossa. Lenkin jälkeen olin kuitenkin tehokas ja sain siivottua ja leivottua ennen vieraiden tuloa. Tarjoiltavana oli nakkikääröjä, lohitäytteisiä ruisnappeja sekä mokkapaloja ja tietysti sipsua ja karkkia. Ja ettei kenenkään olisi tarvinut kuivin suin tulla juhlimaan, niin tein muutaman kulhollisen boolia, joka menikin aika hyvin kaupaksi. Ilta jatkui minun luotani baarin kautta toiseen baariin. Seuraavana päivänä heräsin hyvinvoivana, mutta hieman väsyneenä.

Koska oli vappu, myös lauantaina oli lähdettävä radalle. Iltapäivällä menimme seuraamaan Rovaniemen vappuhulinoita ja Jätkän patsaan lakitusta. Sen jälkeen menimme Valdemarin rantaan grillailemaan. Siellä olimmekin aina auringonlaskuun saakka, kunnes siirryimme etkoilemaan ennen baariin lähtöä. Seuraavana päivänä heräsin vasta iltapäivällä, sillä viikonloppu oli jättänyt kiitettävästi univelkaa.

Tänään kävin juosten body pumpissa. Hieman kyllä alkaa nyppiä nuo sisäjumpat tähän aikaan vuodesta, kun ulkona on jo lämmintä ja aurinko paistaa. Juoksun ohella pumppi on kuitenkin hyvää lihastreeniä, joten päätin mennä pumppailemaan, vielä kun siihen on mahdollisuus. Nyt oon tehnyt yhtä ammattikorkeakoulun tehtävää koko illan, jotta pääsisin keskiviikkoon mennessä keskittymään taas kauppaoikeuteen.

Mutta tässäpä tämä tältä erää! Lupaan yrittää aktivoitua nyt tässä kirjoittelupuuhassa taas.

Hyvää yötä! :)

~ Tiia

Mun pääsiäisfisut.

Mökkimaisemia.

ELSAn synttärisitsien koristelut.

Upea päivä laskettelulle!

Pyhän rinteet.

Majoitus Joensuussa.

Minä ahkerana.

Vapputunnelmia Jätkänpuistosta!

No vappumeikä lähössä baanalle!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti