tiistai 30. elokuuta 2016

Vähitellen paluu arkeen

Heipä hei!

Oon nyt ollut Rovaniemellä jo puoltoista viikkoa yritellen totuttautua vähitellen normaaliin opiskelijan arkeen. On tässä ehditty muutamat paarditkin jo koluta läpi, vaikkakin suurin osa mun ajasta on mennyt ammattikorkeakoulun opinnäytetyötä väsäillessä. Mutta opparista enemmän tän tekstin lopussa, sillä vielä on viimeiset kesäfiilistelyt kertomatta elokuun alusta alkaen!

Elokuun ensimmäisen viikonlopun avasin festarien merkeissä, jos Mikkelin Jurassic Rockkeja voi sellaiseksi kutsua :D Se olikin mun kesän ensimmäinen ja samalla myös viimeinen festarireissu, koska ei vaan yksikertaisesti ollut ikinä muulloin sopivaa hetkeä lähteä mihinkään. No, oon ihan onnellinen, että se oli kesän ainoa festari, jossa kävin, koska oloni festareiden jälkeen ei todellakaan ollut parhaimmasta päästä, En voinut hyvin, oikeesti. Sen jälkeiset olotilat pääsivät heittämällä mun top 3 -listaan ja oikeastaan varmaan ihan paalupaikalle. Mutta itse tapahtumassa oli kuitenkin mukavaa ja siellä oli sellaisia hyviä esiintyjiä, joita olin koko kesän oottanut näkeväni. Perus keekit ja sen sellasta!

Toinen elokuun viikko starttasi tuttuun tapaan työmaalla. Maanantaina olin vielä hieman väsynyt johtuen viikonlopun juhlimisesta, mutta sen jälkeen olinkin taas täydessä työn touhussa. Viikonloppuna en tehnyt mitään erikoista, sillä olin niin uppoutunut esinevakuus- ja insolvenssioikeuden kirjaan, sillä tentti kuumotteli jo takaraivossa.

Kaksi viikkoa sitten mulla oli vika työviikko ja heti viikon alkajaisiksi kävin kampaajalla. Kerrankin tein enemmän kuin pelkän leikkausprojektin, otin nimittäin liukuvärjäyksen! Oon ihan supertyytyväinen näihin hiuksiin. Näytän jotenki elävämmältä :D Olin helpottunut, kun työt pari viikkoa sitten perjantaina loppui, koska viimeiset työviikot tuntuivat melko raskailta, sillä työpäivien jälkeen pakotin itteni lukemaan vielä tenttiin. Sain onneksi koluttua tenttikirjan läpi, mutta asiat tuntuivat edelleen vaikeilta. Pari viikkoa sitten lauantaina olikin sitten lähtö kohti Rovaniemeä, joten perjantai meni pakkaillessa matkalaukkua, rinkkaa ja lukuisia nyssäköitä. Sain onneks kaiken omaisuuteni hilattua Onnibussin kyydissä Rovaniemelle, huh!

Ja jos jonkun lopputuloksen voin kesästä vetää, niin elin juuri elämäni parhaimman kesän! Sen takia oli jopa hieman haikeaa palata takaisin Rovaniemelle, mutta kyllä se elämä täälläkin luistaa. :)

Mulla oli siis tentti viikko sitten maanantaina. Kävin yrittämässä korottaa mun esinevakuus- ja insolvenssioikeuden arvosanaa, mutta saapa nyt nähdä, miten käy. Ehdin lukea tenttikirjan läpi, mutta musta tuntuu edelleen, etten sisäistänyt niitä asioita niin tarkasti kuin olisi vaadittu. Tentti on kuitenkin tehty ja oon siitä niin helpottunut! Toivon, että arvosana korottuisi edes hiukan, niin ei olisi mennyt lukeminen hukkaan. Osasin mielestäni tällä kertaa vastata vähän paremmin esseekysymyksiin, jotka viime kerralla menivät totisesti penkin alle, joten josko sillä ylettäisiin hieman korkeammalle arvosanataulukossa.

Viimeisen viikon olenkin pitänyt auki kotitoimistoa 24/7, sillä ajattelin pyöräyttää tässä opparin valmiiksi ennen oikiksen opintojen alkamista eli siis 5.9. mennessä. Nyt oon saanut taas paremman moodin päälle, sillä viime viikolla olin vielä vähän hukassa, sillä huomasin, miten epäjohdonmukaisesti olin kirjoittanut asioita vääriin paikkoihin ja väärällä tavalla. Mutta nyt alkaa olla selvät sävelet sen suhteen mitä aion ja haluan vielä kirjoittaa. Lähinnä teoriaosuutta oon yrittänyt hioa. Teoriaa ajattelin vielä kirjoittaa about 5 sivua tai sen määrän, mikä nyt tuntuukaan hyvältä siinä vaiheessa, kun sitä viimeistelen. Sen lisäksi pitäisi jäsennellä vähän empiriaosuuden juttuja paremmin sekä lisäillä kuviot ja taulukot paikoilleen ja siinä se sitten makaa! Ja voi sitä päivää, kun se on ohi! Mutta sitä nyt ei passaa vielä miettiä, koska tuntuu, että siihen on vielä ikuisuus :D

Ja vaikka yritän tulevana vuonna ollakin enemmän opiskeluorientoitunut kuin juhlimisorientoitunut, niin ettei tää homma mene liian vakavaksi, niin oon mä tässä puolentoista viikon sisällä ehtinyt käymään rimpsallakin. Heti lauantaina lähdin käymään Varaslähtöbileissä, jossa oli uusia fukseja. Olin kuitenkin matkustanut koko päivän, joten olin ihan vesilinjalla ja melko epäsosiaalinen, joten en tutustunut tuona iltana keneenkään. Lähdinkin jo kymmeneltä kotiin nukkumaan. Maanantaina tentin jälkeen koin ansainneeni virvokkeen, joten osallistuin Tenttikaljat-tapahtumaan. Otin siellä pari drinksua, mutta lähdin jo ennen puolta yötä pois. Keskiviikkona oli Kemijoen rannassa Valdemarin rannan piknik, siellä sitten olikin vähän railakkaampi meno, Innostuin lisäksi lähtemään baariin ja jorauttelin siellä menemään pilkkuun asti. Torstaina jäi kyllä opparin teko aivan minimiin, sillä ei oikein juttu luistanut... Muutaman lepopäivän jälkeen olin kuitenkin taas virittäytynyt tunnelmaan ja lauantaina olikin vuorossa Sinkkubileet, jotka ELSA Rovaniemen eli meidän hallitus järkkäsi. Juhlakansalle oli tarjolla boolia sekä pizzaa. Sinkkubileet jatkuivat yhteistyöbaarissamme, jossa jaoimme hallituksen voimin erivärisiä valotikkuja siviilisäädyn mukaan. Sinkut saivat vihreät, varatut punaiset ja vaikeat tapaukset jotain muuta väriä, mitä nyt sattui käteen osumaan :D Sunnuntaina heräsin virkeänä ja olisin ollut oitis valmis vaikka juoksulenkille! Päädyin kuitenkin kirjottamaan opparia ja kävin vasta illalla kävelyllä. Ps. Oon myös käyny pari kertaa ihan kunnon juoksulenkillä ja kävelemässä Ounasvaaralla. Ei mun urheilut siis pelkästään oo sijoittunut baarin tanssilattialle täällä ollessa!

Tämä viikko alkoi taas opparin merkeissä ja kävin myös korjauttamassaa mun rakkaan pyörän, josta takarenkaan kumi sanoi itsensä irti viime viikolla. Täällä on hirveet tietyöt meneillään, niin se varmaan koitui mun renkaan kohtaloksi. Mutta nyt on pyörä entistä ehompi ja voin taas fillaroida menemään pitkin maita ja mantuja! Tänään, tiistaina, olin fuksimessuilla kertomassa uusille untuvikoille ELSAn toiminnasta ja sit oon kirjotellu opparia aamusta ja myös tässä illansuussakin.

Mutta toivotan itselleni näin lopuksi tsempit opparia varten, ja annan mahdollisuuden lähteä unten maille, jotta aamulla jaksaa taas ahertaa.

Pysykäähän linjoilla!

~ Tiia

Mikkelin  maisemia.

Meitsi ja uus pehko.

Kollegoille marjapiirasta vikan työpäivän kunniaks.

Rolloon matkani käy! (puolet kamoista kuvan ulkopuolella)

Kemijoki.

Sinkkubileissä valotikkujen kera.








Ei kommentteja:

Lähetä kommentti