torstai 8. joulukuuta 2016

Kv-viikko, tenttejä, paardeja ja arkea

Hellurei jälleen!

Sori aivan supermegapitkästä tauosta. Alotin kyllä tänkin tekstin kirjoittamisen about kolme viikkoa sitten, mutta en ikinä jaksanut kirjoittaa loppuun tai oikeastaan ehtinyt, koska oon ihan aikuisten oikeesti ollut tosi kiireinen viimeisen kuukauden ajan. Nyt on kuitenkin rauha maassa ja lupaan aktivoitua tän blogin suhteen ja tehdä joululoman aikana kauan kaavailemani freesauksen.

Mutta siis asiaan! Rovaniemellä on oikein talviset kelit ollut viime päivinä. Vastikään pakkasmittari kertoi ulkolämpötilan olevan -25c. Sanotaanko näin, että hieman turhan viileä mun makuun, kun ulkoliikkumista ei pahemmin viitsi enää tollasilla pakkasilla harrastaa. Mutta periaatteessa tuo kylmyyshän on vain vaatetuskysymys, niin kyllähän siitä aina selviää!

Nyt yritän parhaani mukaan muistella kaikki merkittävimmät tapahtumat lokakuun lopusta tähän päivään asti. Tästä tekstistä tulee varmaan kilometrin mittanen, mutta ei nyt voi mitään, koska haluan rykästä tän kerralla pois!

Lokakuun viimeisellä viikolla meillä oli Artiklan Nordic Week, jossa oli eri Pohjoismaiden oikiksista opiskelijoita. Osallistuin tänä vuonna toimikuntaan ja olin sen takia järkkäämässä kyseistä viikkoa. Viikon ohjelma alkoi tiistaina pre-partyilla, joihin en jaksanut osallistua. Keskiviikkoaamuna mun hostattava saapui mun luo ja ensimmäisenä oli vuorossa mökkireissu eli hytte. Hytteen kuuluu olennaisena osana sitsit, saunominen ja aamun asti bailaaminen. Itse olin kuitenkin tuolloin melko väsynyt, joten kävin jo ekojen joukoissa nukkumaan. Seuraavana päivänä juhlimme Artiklan 37-vuotissynttäreitä paikallisessa baarissa. Ennen synttäreitä meillä oli Jallujuoksu, joka on siis rastikilpailu, jossa joukkue kiertää erilaisia rasteja muiden opiskelijoiden kotona. Luonnollisesti parhain joukkue voittaa ja saa tuhottavakseen Jallu-pullon. Jallujuoksun jälkeen oli jälleen jatkot baarissa. Perjantaina oli taasen sitsit, mutta ne vietin kuivin suin, sillä halusin säästää voimiani lauantaille. Olin odottanut lauantaita kuin kuuta nousevaa, joten halusin olla mahdollisimman freesinä. Lauantaina oli siis kauan odotetut vuosijuhlat, joiden lippujen eteen olin nähnyt vaivaa 17 tuntia jonottamalla yliopiston pihalla. Jo varhain aamulla aloimme meikkaamaan ja laittamaan hiuksia hostattavani kanssa. Iltapäivällä siirryimme keskustaan baariin, jossa kv-viikon osallistujille jaettiin mitalit osoituksena viikon suorittamisesta. Sen jälkeen bussi vei meidät varsinaiselle vuosijuhlapaikalle SantaParkiin. Siellä juhlat jatkuivat upeissa puitteissa aina puoleen yöhön asti. Sen jälkeen siirryimme busseilla kantabaariini eli siis Half Mooniin, jossa meille oli varattu VIP-tila (kerrankin tunsin itseni tärkeäksi). Juhlat jatkuivat aina pilkkuun asti ja tunnin yöunien jälkeen olinkin reippaana lähdössä valmistelemaan sunnuntain sillistä. Ei ollut kovin herkkua herätä puoli kuudelta ja alkaa sen jälkeen pilkkomaan about 50 kurkkua, mutta tulipahan sekin koettua. Sunnuntai-iltana olin superväsynyt, joten menin jo alkuillasta nukkumaan.

Okei, nyt tulee ehkä vähän kokonaisvaltaisempaa tekstiä, sillä ton ylemmän osan olin tosiaan kirjoittanut jo aiemmin valmiiksi. Mutta siis marraskuun alussa meillä oli ELSAn vikat bileet, joita mä olin mukana järkkäämässä, koska mun hallituskausi päättyy kuun vaihteen jälkeen. Aiheena oli Masquerade, joten kaikilla oli jonkin sortin silmikot päässä. Lisäksi kävin marraskuun alussa korottamassa mun perhe- ja jäämistöoikeuden tenttiä ja se tosiaan kannatti, sillä nyt olen enemmän kuin tyytyväinen arvosanaani! Sitten oli kansainvälisen oikeuden pikkutentti ja nyt joulukuussa oli kansainvälisen oikeuden iso tentti. Tuon ison tentin kysymykset olivat todella vaikeita, joten saa nähdä miten meni. Olin kuitenkin valmistautunut tenttiin hyvin, joten korottelen sitten, jos arvosana ei miellytä.

Marraskuun puolessa välissä meillä oli ELSAn syyskokous, jossa valittiin uusi hallitus ensi kaudelle. Tämä vuosi ELSAn leirissä on ollut kuitenkin erittäin opettava, joten suosittelen kaikille opiskelijajärjestötoimintaa jossain vaiheessa opintoja. Etenkin itselleni tämä oli lisäksi todella hyödyllinen, koska sain ammattikorkeakoulun opintoja varten opinnäytetyölleni aiheen hallituspaikkani kautta. Marraskuun puolen välin jälkeen lähdin myös käymään kotikotona, koska kävin esittelemässä tuon kyseisen ammattikorkeakoulun opinnäytetyöni. Olen siis vihdoin saanut opinnäytetyöni ja kaiken muunkin valmiiksi ja valmistun tasan 10 päivän päästä markkinoinnin tradenomiksi. Oon niin ylpeä itestäni, oikeasti! Vaikka välillä tuntuu, että oon laiskotellut, niin oonhan mä oikeesti tehnyt ihan sikana hommia, koska oon hoitanu kaksia opiskeluja päällekkäin ja lisäksi heilunut hallitustehtävissä mukana.

Pari viikkoa sitten marraskuun lopulla meillä oli talousrikossitsit, johon osallistui Lapin oikkareiden lisäksi Oulun kauppislaiset. Missasin kuitenkin ilmoittautumisen, joten seurailin sitsejä keittiöstä käsin. Musta kyllä tuntuu, että onnistuin järjestämään itselleni ainakin keittiössä paremmat bileet kuin mitä olisin ehkä saanut itse sitseillä aikaan. Kokkailujen ja jälkisiivouksen jälkeen suuntasimme baariin, jossa jorauttelimme varmaankin taas pilkkuun asti. Ja nyt joulukuun eka viikonloppu meillä oli Artiklan pikkujoulut. Samalla ne oli myös mulle tenttistressinpoistajaiset, sillä viimeinen tenttikin oli silloin jo ohi. Pikkujoulut sujuivat ihan perinteisellä bilekaavalla, joten ei siitä sen enempää. Pikkujoulujen jälkeen suurin osa lähti pois Rovaniemeltä, mutta itsehän jäin tänne vielä nautiskelemaan. Mulla on siis meneillä vielä esiintymistaidon kurssi ja katsoin parhaaksi tehdä sen pois alta nyt, kun ei ole tentteihin lukemista rasittamassa. Chillailen täällä vielä ensi viikkoon asti ja sen jälkeen lähden kotikotiin joulun viettoon!

Mulla on ollut myös kunnon kuntoleiri viimeisen kuukauden ajan. Oon käynyt pumpissa 2-3 kertaa viikossa ja oon alottanut myös uuden (tai no uusvanhan) harrastuksen! Oon käynyt pumppien lisäksi kerran viikossa spinningissä. Ja oon myös yrittänyt kerran viikossa käydä juoksemassa 10 kilometriä, mutta viime viikolta se jäi, koska oli niin kova pakkanen.

Ja tän viikon maanantaina aika extremenä lähettiin myöhäisillan pumpin jälkeen rimpsalle mun kaverin kanssa, koska tiistaihan oli itsenäisyyspäivä ja samalla myös vapaapäivä, joten miksikäs ei. Lisäksi Rovaniemellä oli yhden uuden baarin avajaiset, joten olihan se nyt pakko käydä tsekkaamassa. Tiistaina olimme kuitenkin ahkeria ja leivoimme joulutorttuja, nakkikääröjä ja mokkapaloja sekä tehtiin sellasin lohitäytteisiä ruisneppareita Linnan juhlien kisakatsomoa varten. Ja eilen vähän sivistyin opiskelujen parissa ja kävin illalla spinningissä. Tänään mulla oli esiintymistaidon kurssilla pienimuotoinen esitelmä asiantuntija-avusteisesta sovittelumenettelystä, joka meni saamieni palautteiden mukaan oikein mallikkaasti. Ja nyt oon vihdoin saanut tän blogitekstinkin valmiiksi, hurraa!

Pikaisiin palailemisiin varmaankin joulun kieppeillä!

~ Tiia

Vuosijuhlien kattaus.
Myös tarjoilut olivat vuosijuhlilla kohillaan!

Silliksellä oli myös söpö poro nimeltä Gunther.

Tällasen sökerön onnistuin tällä kertaa itselleni väsäämään.


Herkullista sitsiruokaa by ELSA.

Tässä minä sporttisena eteisessäni.


Kaunis ja kylmä Rovaniemi.

Itsenäisyyspäivän antimet. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti