tiistai 30. toukokuuta 2017

Vappu ja kotiinlähtö

Moi!

Nyt palaan taas tähän mun tavanomaiseen blogihömpötykseen ja kerron mun toukokuun kuulumisista ja tietysti vapusta myös!

Vapun vietin Rovaniemellä, vaikka oikeastaan kaikki muut kaverit olivat vapun vietossa Helsingissä. Itse en kumminkaan jaksanut raahautua Rovaniemeltä yhtään mihinkään, sillä siitä olisi tullut vaan lisää stressitekijöitä, koska olisi täytynyt keksiä joku majoittautumispaikka ja matkustukseenkin olisi kulunut oma aikansa. Koin siis helpoimmaksi vaihtoehdoksi jäädä Rovaniemelle. 

Mulla oli vappuaattona synttärit, joten leivoin sen kunniaksi myös elämäni ensimmäisen juustokakun ihan itse alusta loppuun saakka. Mielestäni kakku onnistui kieltämättä aika hyvin ja oli myös ulkonäöllisesti ihan kelpo kakku! Synttäripäivä sujui hyvässä seurassa aurinkoisesta ilmasta nauttien. Ja tietysti sitä nyt yksi skumppapullo piti korkata juhlan kunniaksi. Sunnuntaina menin kaverini kanssa katsomaan Roope Salmista & Koiria. Vapun jälkeen sain nauttia muutamasta vapaapäivästä ennen luentosarjojen alkua. Vapaapäivät vietin kuitenkin pitkälti lukien, jotta pysyin kiinni lukusuunnitelmassani. 

Toukokuun puolivälissä kävin jälleen Oulussa. Olin jo pitkään katsellut Facebookissa kimppakyytiryhmää, jossa ilmoitellaan kyydeistä Rovaniemi-Oulu-välillä. Löysin sitten aikatauluihini sopivan kyytivaihtoehdon, joten päätin ilmoittautua kimppakyytiläiseksi, sillä kaikkien julkisten kulkuneuvojen aikataulut olivat mielestäni jotenkin huonoon aikaan. Kyydissä oli myös muita ihmisiä ja autokin oli viimeisen päälle uudehko nahkasisusteinen bemari, joten mikäs siinä oli matkustaessa. Kaikin puolin tuo kimppakyytikokemus oli siis positiivinen, joten voin suositella kimppakyytejä ainakin tuon kokemuksen perusteella.

Lauantaina palattuani Rovaniemelle, ehdin heittää kamat kotiin ja lähdin lähes oitis viettämään Artiklan kevätkauden päättäjäisiä. Sen jälkeen tulimme tyttöjen kanssa mun luokse etkoille ja lähdimme siitä vielä Rollon yöhön. Mulla oli kuitenkin sen verran stressiä lukemisesta, joten baarissa tyydyin vain kokiksen ja veden litkimiseen. Seuraavana päivänä olin taas virkeänä lukemassa lukusuunnitelmani mukaisesti.

Toissa viikolla mulla oli yritysverotuksen oikeustapausharjoitukset. Mun mielestä ne oli tosi mielenkiintoisia. Lopuksi palaset alkoivat loksahdella kohdalleen ja sain jopa ahaa-elämyksiä. Ne antoivat kummasti motivaatiota tapausten seuraamiseen ja muutenkin aiheeseen perehtymiseen. Voin jopa vakavasti harkita jotain syventäviä kursseja aiheeseen liittyen, vaikka tuun varmaan aiheuttamaan niistä itselleni harmaita hiuksia. Mutta katsotaan sitä sitten myöhemmin! Ehdimme hoitamaan kaikki oikeustapaukset jo torstain aikana, joten lähdinkin iltasella jo pikavisiitille Ouluun pitkän viikoinlopun kunniaksi. Palasin kuitenkin Rovaniemelle jo perjantai-iltana ja aloin pakata mun matkalaukkua heti, koska mun kaveri oli lähdössä etelään, niin sain mun matkalaukun ja lukuisia muita nyssyköitä kulkeutumaan sen mukana, ettei mun tarvinut raahata niitä kaikkia itse bussissa.

Viime viikon maanantaina mulla oli finanssioikeuden tentti. Olin tuskaillut sen kanssa viimeiseen asti, vaikka ehdin lukemaan alueen jopa etuajassa. Silti löysin mielestäni liikaa asioita, joita en osannut. Viimeiset pari päivää keskityin tutkimaan vanhoja tenttikysymyksiä ja huomasin, että niissä on melko paljon toistoa. Vastasin jokaiseen kysymykseen mielessäni ja etsin kirjasta niihin sopivat kohdat ja luin ne vielä läpi. Tentissä huomasin onnekseni, että työni ei ollut turhaa, sillä yksi esseekysymyksistä oli ollut aiemmallakin tenttikierroksella, joten uskon sen menneen ainakin hyvin. Kokonaisuudessaan tentistä jäi tosi hyvä fiilis ja toivon, että saisin jonkun järkevän numeron siitä!

Tentin jälkeen ei kuitenkaan auttanut huokaista helpotuksesta ja siirtyä lomatunnelmiin, vaan tiistai ja keskiviikko kului viimeisten luentosarjojen merkeissä. Keskiviikkona kävin koulun päättymisen kunniaksi katsomassa kavereideni kanssa Oikeusjuttu-näytelmän. Se oli mielestäni todella outo. Mielenkiintoni heräsi kuitenkin sen verran, että haluaisin lukea myös Fraz Kafkan kirjan siitä, koska sekin on kuuleman mukaan hyvin persoonallinen. Katsotaan, saanko siitä sitten jotain tolkkua. Kulttuuri-illan jälkeen jatkoimme iltaa tyttöjen kanssa ja baariinhan se tie sitten lopulta vei.

Viime viikonlopun olin vain Rovaniemellä ja valmistauduin kotiinlähtöön. Lähdin Rovaniemeltä sunnuntai-iltana Onnibussilla kohti Lahtea. Maanantaiaamuna olinkin sitten taas kotikotona. Tuntui tosi hassulta tulla kotiin, koska oon ollu viimeks joululomalla kotona. Kevät meni jotenkin niin hujauksessa, että en ehtinyt missään vaiheessa käymään kotona. Oli kyllä ihan superkevät! Mutta kyllähän täällä kotonakin kelpaa olla, täällä on sentään kesä jo. Rollossa ei vielä ollut edes hiirenkorvalla puut, kun lähdin sieltä.

Hommasin myös heti kotiin tultuani mulle salikortin, että pääsen jatkamaan mun hyvää kuntoiluputkea myös kesällä. Aion käydä salilla varmaan ainakin 4-5 kertaa viikossa, joten eiköhän tässä jonkinnäköisessä kesäkondiksessa pysy! Huomenna saan vielä nauttia vapaapäivästä ja sen jälkeen on aika ryhtyä rahan tekoon ensi lukuvuotta varten. Eipä tässä ois jaksanu kyllä kauempaa lomaillakaan, koska nuo kelit on vähän mitä on. Tänään kärvistelin ehkä maksimissaan tunnin aurinkotuolissa, jonka jälkeen pilvilautta pakotti mut sisältiloihin.

Mutta kirjoittelen tänne kesälläkin varmaan ainakin muutaman kerran, joten palaillaan asiaan! :)

~ Tiia

Amerikkalainen suklaajuustokakku.

Lähdössä vapun viettoon.

Kemijoki.

Oulussa oli aika sumuista.

No mutta hissiselfie piristää aina!

Mun kaveri tarjos mulle myöhäisen synttäri-illallisen, nam!

Kesän eka tötterö!

Vääksyn kanava.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti