maanantai 30. lokakuuta 2017

Tenttihommia ja juhlahumua

Terveppä terve pitkästä aikaan,

Nyt on varmaan taas korkea aika päivitellä kuulumisia, kun maaginen kuukauden raja on ylitetty. Oon ollut taas enemmän ja vähemmän kiireinen, joten oon tietoisesti siirtänyt tätä blogin kirjoittamista aina myöhemmäksi ajankohdaksi ja välillä myös unohtanut sen.

Mutta, jos palataan pikaisesti ensin lokakuun alkuun! Mulla oli viimeisiä kansainvälisen pakolaisoikeuden luentokertoja, joiden jälkeen otinkin suunnaksi Etelä-Suomen. Kotona en kuitenkaan voinut olla tekemättä kouluhommia, sillä lukusuunnitelmani mukaisesti mun täytyi lukea sossun tenttikirjaa, jotta saisin koko alueen luettua ennen tenttiä. Ehdin kuitenkin myös hengähtää shoppailun merkeissä sekä mökillä. Olin kotona melkein viikon verran, koska olin katsonut kalenteria eteenpäin ja huomasin, että mulla ei tuu olemaan minkäänlaista syyslomaa muuten, joten pidin tota reissua varhaisena syysloman viettona.

Lokakuun toisella viikolla luin oikeastaan vain tenttiin, kävin prosessioikeuden oikeustapausharjoitusten purkutilaisuuksissa ja urheilin. Perjantaina osallistuin Boreniuksen järjestämään Due Diligence -caseen ja siihen liittyvään iltatilaisuuteen toimitilallamme. Illan aikana saimme siis tapauksen, jossa meidän piti erinäisten asiakirjojen avulla luoda kuvitteelliselle yritysostosta kiinnostuneelle yritykselle DD-raportti, johon oli koottuna muun muassa erilaisia uhkia ja plussia liiketoimintaan liittyen. Harjoituksen jälkeen ilta jatkui rennommin pienen purtavan ja juoman merkeissä. Lähdimme tilaisuuden päätyttyä jatkamaan iltaa vielä baariin. Loput viikonlopusta vietin ihan arkisissa merkeissä lukien ja ulkoillen.

Pari viikkoa sitten alkoi totinen tenttiin valmistautuminen, sillä loppuviikolla oli sosiaalioikeuden tentti. Maanantaina illalla menin kuitenkin tuttuun tapaan pumppitunnille lukupäivän päätteeksi. Tiistaina en kuitenkaan malttanut lukea ihan koko päivää, sillä ulkona oli mainio ilma, joten lähdin ulkoilemaan Ounasvaaralle ja Vikakönkäälle kaverini kanssa, joka oli saapunut Rovaniemelle harjoitteluun. Keskiviikkona ja torstaina sain vain kertailla tenttialuetta ja paneutua vanhoihin tenttikysymyksiin. Perjantaina olikin sitten itse h-hetki, kun sain tyhjentää kaiken tietämäni tenttipaperille neljässä tunnissa. Tentistä jäi ihan hyvät fiilikset, joten odotan tuloksia toiveikkaana. Viikonloppuna tein pääasiassa koulujuttuja ja urheilin. Mun sosiaalisin tapahtumaa lienee ollut se, kun kävin kaupassa ja sain sanoa kassalle: ''Moi!''.

Viime viikon aloitin notaaritutkielman sisältöluetteloa hioen, jotta sain lähetettyä sen edelleen proffalle saadakseni luvan aloittaa kirjoitusprojektin. Ja lupahan tuli, joten notaari on siis polkaistu käyntiin ja nyt mulla on myös sen suhteen toiveikas olo, että voin saada sen tämän vuoden puolella tehtyä! Tiistaina kävin toista kertaa elämässäni hierojalla, koska tuntui, että niskat olivat kipeytyneet lukemisesta niin paljon, että mua välillä särki myös päähän sen takia. Veri lähti ainakin kiertämään hierojan jälkeen, joten täytyy ottaa varmaan tavaks tää hierojalla käyminen. Keskiviikkona mulla alkoi maisterienkku ja ainakin vielä toistaseks kurssi vaikuttaa hyödylliseltä.

Koska aloitin viime viikon pumpilla, lopetin sen myös perjantaina pumppiin ja aloitin viikonlopun viettämisen. Perjantaina hengailin muuten vain kotona. Lauantaina yritin aamusta kirjoittaa taas vähän notaaria ennen kuin lähdin kaverini luokse tekemään hänelle kampausta vuosijuhlia varten. Itse en jaksanut osallistua tänä vuonna vuosijuhlille, joten ehdin myös lauantaina kampaajahommieni päätyttyä käymään pumpissa. Sen jälkeen aloin kuitenkin valmistautua iltaa varten, sillä osallistuin vuosijuhlien jatkoille. Etkoilin yksin kaverini luona sen aikaa, että vuosijuhlat loppuivat. Kaikki mun kavereista oli vuosijuhlilla, joten sain nauttia omasta viihdyttäväst seurastani ja television humppakanavan musiikkitarjonnasta ennen siirtymistäni baariin. Lopulta tapasin ystäväni baarissa ja vietimme mukavan illan. Sunnuntaina osallistuin puoliltapäivin alkaneelle sillikselle, sillä onnistuin saamaan mulle rannekkeen sinne, vaikka olin alun perin ajatellut etten missään tapauksessa jaksa lähteä sinne. Sunnuntaipäivä kului siis kumminkin vielä juhlien merkeissä. Hyvää ruokaa, juomaa, sillisporo, pomppulinna ja dj, niin mikäs siinä oli sitten sunnuntaita vietellessä. Illalla tulimme vielä mun luokse, mutta sitten väsy yllätti eikä jaksettu enää lähteä muualle rilluttelemaan. :D

Tänään oon kirjoittanut mun notaaria taas vähän matkaa ja hoidellut asioita. Kohta olis taas pumpin aika, joten ryhdyn valmistautumaan siihen. Voimaannuttavaa viikonalkua siis jokaiselle!

~ Tiia

Mun lempparia, lehtipihviä.

Minä soutelemassa.

Back to Rovaniemi.

Vikakönkään maisemia.

Meitsi ilosena lähössä kouluun.

Rollon ensilumi.

Lisää ensilunta.

Pihjalanmarjoja.

Ok, innostuin tästä ensilumesta :D


Tein ekaa kertaa ite uunilohta.

Vuosijuhlien jatkoille lähössä.


2 kommenttia:

  1. Mistä oikeudenalasta teet notaarin? :) Mikä on aiheesi?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi! Teen lapsen huoltoon liittyvästä aiheesta. Kerron sitten tarkemmin, kun saan tutkielmani valmiiksi. :)

      Poista