maanantai 22. tammikuuta 2018

Joulu, uusivuosi ja muita kuulumisia

Hyvää uutta vuotta tännekin!

Aattelin, että blogikin kaipaa talvilomaa, ni en oo tänne nyt hetkeen kirjotellut. Ja oikea syy lienee se, että ei oo oikeesti ollut aikaa. Oli niin monta rautaa tulessa joulun alla ja vielä uuden vuoden jälkeenkin, joten se aina jäi. Lupaan kuitenkin skarpata tän päivittämisen suhteen, koska lähden huomenna vaihtoon Valenciaan! En vieläkään käsitä, että se päivä on jo huomenna 🙈 Siellä oon varmaan motivoituneempi kirjoittelemaan, koska luultavasti mun elämä on silloin mielenkiintoisempaa kuin mun normi opiskelija-arki. Mutta alla nyt kuukausikatsaus mun elämään!

Itsenäisyyspäivän jälkeen mulla oli siis vielä notaarin hiomisprojekti menossa ja luin siinä samalla myös prosessioikeuden tenttiin. Rovaniemeltä lähdin Etelä-Suomeen 16. joulukuuta. Silloin hoidin viimeiset vaihtojutut, vaikkakin asunnon onnistuin hommaamaan vasta viime viikolla, enkä ole vieläkään saanut lopullista vahvistusta siihen, mutta eiköhän se sieltä tule!

Joulun vietin perinteiseen tapaan mökillä. En kuitenkaan pystynyt edes jouluna olemaan miettimättä koulujuttuja, koska lukusuunnitelmani vaati, että luen tenttiin, jotta sain kaiken ajoissa luettua. Uudeksi vuodeksi lähdin ottamaan pientä tuntumaa jo lämmöstä Puerto de la Cruzin auringon alle. Sielläkin taisin lukea lähes joka päivä, mutta lukupäivät eivät olleet kovin tehokkaita. Onneksi loman jälkeen mulle jäi vielä lähes viikko aikaa tehokertausta varten.

Tammikuun toisella viikolla matkustin siis Rovaniemelle tekemään viimeiset työt prosessioikeuden tentin eteen. Tentissä oli mielestäni aika vaikeita kysymyksiä, mutta sain kumminkin vastattua jokaiseen kysymykseen. Tentin jälkeen ei auttanut alkaa laiskoitella, sillä hieman ennen tenttiä olin palauttanut viimeisen version notaaritutkielmastani ja mun piti onnistua mahduttamaan aikatauluihin vielä maturiteetin tekeminen, joka muuten olisi jäänyt kesälle ja näin ollen en olisi saanut opintopisteitäkään notaaritutkielmastani ennen kesää. Sain kuitenkin kaikki kouluhommat tehtyä ja nyt odottelenkin vain arvosanoja saapuviksi.

Rovaniemellä mun piti siivota myös mun asunto, sillä jälleenvuokrasin asuntoni vaihtoni ajaksi. Mielestäni se oli järkevin ratkaisu, koska palaan syksyllä takaisin Rovaniemelle, sillä opintoja on helpompi suorittaa sieltä käsin.

Nyt olen ollut viimeisen viikon ajan Etelä-Suomessa ja hengaillut sekä ottanut viimeiset Suomi-fiilikset mökkeilyn parissa viikonloppuna. Odotan kyllä vaihtoa tosi paljon, mut toisaalta jännittää aika paljon, koska kaikki käytännön järjestelyt pelottavat. Mä kuitenkin uskon siihen, että koska muutkin on pärjännyt, niin miks mä en pärjäis!

Kuulemisiin sitten kun olen saapunut kohteeseen!

~ Tiia

Ehin myös käymää laskettelemassa ja fiilis oli about tää, ku lähdin Rollosta ja kaikki koulujutut tuli tehyä!

Jouluminä.

Päijänne joulukuussa.

Näkymät hotellin parvekkeelta Puerto de la Cruzissa.

Päiväkävelyllä tutustumassa kujiin.

Loppiaiskulkue.


Tällaset maisemat jäi Rolloon, kun lähdin sieltä.

Minä luistelemassa Suomenniemen areenalla.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti