perjantai 25. joulukuuta 2015

Lomalla

Moi ja hyvät joulut!

Viimeisimmästä blogitekstistä onkin jo vierähtänyt useampikin viikko, koska oon ollu mukamas kiireinen, vaikka lomalla oonkin. Mutta nyt mökillä on riittävästi aikaa tähän kirjotustouhuunkin. En nyt kirjota silti mitään megapitkää stooria tänne, koska nuha on vienyt mun voimat.

Viimeiset päivät Rollossa olivat melko kiireisiä, ennen kuin lähdin tänne etelään. Tentin ja pakkaamisurakan jälkeen oli kumminkin vielä yksi ilta aikaa ennen lähtöä, joten päätettiin lähteä mun kaverin kanssa baariin. Seuraavan aamupäivän 10 tunnin bussimatka sujuikin varsin letkeissä tunnelmissa.

Nyt oon siis ollu jo miltei kaks viikkoa mun vanhempien luona ja vielä seuraavat kaks viikkoa edessä. Voi että sitä tunnetta, kun heräät aamulla ja mietit, että no onpa nyt nälkä ja kävelet jääkaapille ja tsadaam! Siellä ne ovat; valmiiksi tehdyt aamuvoileivät. Ja kaiken lisäks jääkaappi on aina täynnä ruokaa. Uskon, että tän loman aikana ei tarvitse pahemmmin turvautua hapankorppuun tai nuudeliin. Kyllä lomalla on vaan niin mukavaa!

Tein myös loman alun kunniaksi yhen ammattikorkeakoulun tentin. Oon kyl niin ylpeä itestäni, että sain suoritettua syksyn aikana kaks ammattikorkeakoulun kurssia ja kaikki pakolliset oikiksen kurssit. Syksy meni siis suunnitelmien mukaan, tosin arvosanoissa olisi ehkä parantamisen varaa! Ja kaiken kruunaa se, että tää syksy on tarjonnut mulle mahdollisuuden tutustua aivan upeisiin ihmisiin ja elää tapahtumarikasta elämää! Ensimmäisen syksyn perusteella voin siis sanoa, että Lapin oikis ja muutto Lappiin on ehkä parasta, mitä mulle on tapahtunut!

Viime viikolla kävin parina iltana Lahessa juhlimassa, vaikka mun piti ikään kuin rauhottua täällä. Mut hei, kerrankos sitä! Sen lisäks näin mun kavereita, chillailin ja lenkkeilin. Sain myös tietää, että pääsen kansainväliselle viikolle Norjan Bergeniin tammikuun lopussa. Siellä on luentoja ihmisoikeuksista ja iltasin erinäisiä juhlia. Varasin lennotkin melkein heti, kun sain tietää, että pääsen mukaan. Oon niin innoissani!

Mut nyt jatkan lepoa, palailemisiin!

~ Tiia

Maisemat mökiltä.
Syksyn vika Rollo-ilta.
Innostuin leipoo mokkapalojakin.
Pirteä matkaaja lähdössä etelään.
Mamin ruokapalvelu pelaa!






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti