perjantai 26. helmikuuta 2016

Tentti ohi ja biletys jatkuu

Aurinkoista perjantai-iltapäivää!

Mä luulen, että nyt Rovaniemelläkin on kaamosaika vihdoin ohi, sillä aurinko on nyt muutamana päivänä paistanut jo, ja päivät näyttää muutenkin valosemmilta. Viime kirjoituksesta onkin varmaan nyt hujahtanut taas muutama viikko, joten olen tässä ehtinyt puuhastella kaikenlaista.

Pari viikkoa sitten perjantaina oli ystävänpäiväsitsit, joihin osallistuin työntekijänä. Pääsin leipomaan mokkapaloja sitsikansalle. Ei sitä keittiötouhuakaan tietysti ihan kuivin suin tehty, sillä keittiöporukalle on luonnollisesti myös oma ''emäntien pullo''. Saatiin kaikki ruoat ja muut valmistelut hyvin tehtyä ja sitsit sujuivat ainakin omasta näkökulmasta melko mallikkaasti, vaikkakin vähän venyivät. Ilta jatkui sen jälkeen Rovaniemen baariin, josta matka jatkui myöhäisillassa Mäkkärin kautta himaan.

Viime viikolla oli ELSA Rovaniemen kokous heti maanantaina, joka pidettiin mun luona. Suunniteltiin vähän tulevaa Poronkusema-rastia ja muita järjestettäviä tapahtumia. Muuten viikko menikin kirjaston penkkiin liimautuessa, sillä viime viikon perjantaina meillä oli esinevakuus- ja insolvenssioikeuden tentti. Olin tentissä aivan viimeiseen sekuntiin saakka, koska en ollut tyytyväinen yhteen vastaukseeni, joten koetin kirjoittaa sen pikaisesti uudestaan kuitenkaan siinä onnistumatta. Toivon kuitenkin, että olisin pärjännyt edes tyydyttävästi, sillä koetin oikeasti lukea siihen parhaani mukaan, vaikkakin Bergenin reissu verotti vähän lukemista...

Viime viikonlopun ajattelin alun perin viettää ihan kotosalla, ennen kuin mulle myytiin ajastus lähteä baariin perjantaina. No, sittenhän sitä lähdettiin, sillä kaipasin sosiaalistumista sen sijaan, että olisin katsonut yksin telkkaria. Äiti ja iskä olivat tulossa mun luo lauantaina, joten täytyi koettaa olla rauhallisesti, sillä olin lupautunut pyöräyttämään heille pizzan aamutuimaan. Voin sanoa, että selviydyin pizzan teosta aikataulussa, vaikkakin olo oli hieman nuhjakka. :D Ruokailun jälkeen suuntasimmekin kaupoille ostamaan tavaroita ennalta laaditun ostoslistan mukaisesti. Ja mikä parasta, kävimme myös ruokakaupassa, joten jääkaappi täyttyi taas yhdessä hujauksessa. Mun mielestä on aina kiva vastaanottaa porukat kylään, koska sillon mulle kokataan ja mun ei tarvii ite tiskata. Se on aika luksusta!

Tällä viikolla olikin luvassa oppimispäiväkirjojen tekemistä ja jälleen yksi ELSAn kokous. Kävimme myös rovaniemeläisessä baarissa kokoustamassa ja alustavasti suunnittelemassa yhteistyömahdollisuuksista.

Oon nyt alottanut myös jumppakauden, sillä pääsin nuhasta vihdoin eroon! Viime viikolla kävin varmaan kolme kertaa juoksemassa ja kerran pumpissa ja hiihtämässä. Tällä viikollakin oon käynyt kerran hiihtämässä, pumpissa ja juoksemassa. Noitten lisäksi oon tietysti lenkkeillyt kävellen.

Mutta tänään starttaa käyntiin Artiklan järjestämä Poronkusema-opiskelijatapahtuma, joka kestää koko viikonlopun. Oon niin innoissani siitä, sillä oon saanu myös itse olla mukana toteuttamassa sitä! Mutta siitä kerron sitten lisää ensi kerralla.

Nyt näkemisiin ja valloittavaa viikonloppua!

~ Tiia

Minä hiihtämässä Ounasvaaralla.

Sitsiherkkuja.

Luennolle lähdössä.

Tee maistui hyvälle uudesta kupista.

Hiihtoladun varrelta.

Mun perus arki-ilta.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti