perjantai 30. joulukuuta 2016

Valmistuminen ja joululoma

Hellou,

Toivottavasti kaikki mun blogia seuraavat ovat löytäneet uuden osoitteen, sillä se on muuttunut blogin nimen ja uuden ilmeen myötä! Koska tällä hetkellä oon enää vaan oikeustieteen opiskelija, niin blogikin on nyt enemmän oikispainotteinen. Täytyy kyllä jossain vaiheessa vielä tehä jotain muutoksia, koska huomasin, että toi otsikkokuva tai mikä lie on ainakin tietokoneella vähän epätarkka, mut en nyt jaksa alkaa vatkaamaan sen kanssa :D Oon nyt ollut jo pari viikkoa Etelä-Suomessa joululomalla, niin ajattelin pitää tilannekatsauksen siitä, miten mun loma on tähän asti sujunut.

Suurin saavutukseni tän loman aikana tulee eittämättä varmasti olemaan se, että valmistuin Lahden ammattikorkeakoulusta tradenomiksi. Mulla on siis nyt oikea koulutus, niin siistiä! Valmistumisjuhla pidettiin maanantaina 19.12. Lahden Sibeliustalolla, joten juhlan puitteet olivat ainakin kunnossa. Kannatti tähdätä valmistuminen juuri juhlaan, sillä valmistumisjuhlia järjestetään vain kaksi kertaa vuodessa. Kotona en pitänyt minkäänlaisia juhlia, koska en jaksanut ja ehtinyt, sillä olin tullut Rovaniemeltä himaan vasta puol viikkoa ennen valmistumista ja oli kaikennäköstä puuhaa siinä. Ehkä Rovaniemellä sitten... ;)

Toinen mielenkiintoinen asia tähän mennessä loman aikana on ollut se, että olin tutustumassa yhden lahtelaisen asianajotoimiston toimintaan viikon ajan. Työtehtäviini kuului muun muassa arkiston tarkistusta, haastehakemusten lähettämistä, kuolinpesän tilitapahtumien päivittämistä sekä erinäisten Excel-taulukoiden rakentelua. Oli kiva saada vihdoin tuntumaa vähän siitä, millaiseen työhön sitä tässä on oikein opiskelemassa. Noin lyhyeen aikaan nähden sain mielestäni monipuolisia ja taidoilleni sopivia tehtäviä hoidettavaksi.

Joulun vietin perheen kanssa mökillä. Pukki oli onneksi muistanut minua uudella tietokoneella, sillä vanha sanoi juuri good bye ja lakkasi toimimasta. Tämän seurauksena myös blogin hienosäätö meinasi lykkääntyä, koska luulin, että tuo kansikuva oli mennyt sen siliän tien, mutta olin onnekseni tallentanut sen myös tabletille. Nyt kehtaan viedä tietokoneen myös luennoille ja kirjoitella muistiinpanot koneella käsinkirjoittamisen sijasta. Aiemmasta tietokoneestani kuului niin hirveä ääni, että kaverit luulivat, että imuroin, kun lähetin joitain ääniviestejä... niin enpä sitten viittinyt sellasen kanssa luennolle mennä häiritsemään kanssakuuntelijoita.

Tällä viikolla olen ehtinyt käydä maakuntamatkailemassa Mikkelissä. Sieltä kotiuduttuani tein shoppailukierroksen Lahdessa. Voin todeta, että oon nyt näköjään jo niin vanha, että on ihan ookoo ostaa vyölaukku, sillä mä oikeasti ostin vyölaukun. Aattelin kyllä käyttää sitä vain hiihtäessä, koska sinne sopii kätevästi pieni vesipullo ja jotain muuta ettei tarvitse aina reppua kantaa, jos haluaa ottaa jotain mukaan.

Nää pari päivää oonkin vaan chillaillut, lenkkeillyt ja pakkaillut kamppeita kasaan. Huomenna lähen lämpöön loikoilemaan ja siitä sitten lähes suoraan Rovaniemelle, joten kaikki tavarat on katsottava tarkasti valmiiksi. Mutta palaillaan asiaan sitten, kun oon toivon mukaan brown skin. ;)

~ Tiia

Herkutteluhetki Rovaniemellä ennen lähtöä.

Ehin käydä myös Ounasvaaralla laskettelemassa ennen lomaa.
Ounasvaaran hissit.

Graduated and happy me!

Joulumeitsi mökillä.

Joulupallerot.

Päijänne joulukuussa.




1 kommentti:

  1. Tuo on kyllä todella hyvä, että pääsee jo opiskelujen aikana tutustumaan juuri vaikka asianajotoimiston toimintaan ja mitä siellä tapahtuu käytännössä. Itsekin aina harkoissa usein huomaa, sopiiko jokin ala tai ammatti kuinka hyvin itselleen, koska se on aina käytännössä niin paljon erilaisempaa. Mekin käytiin juuri vähän aikaa sitten tuolla Ounasvaaralla laskemassa, oli kyllä huikea paikka!

    VastaaPoista