perjantai 6. marraskuuta 2015

Haaparannan reissu ja ahkeraa opiskelua

Hejsan alla!

Viime perjantaina käytiin autolla Haaparannassa. Lähin reissuun mukaan, koska halusin käydä Ikeassa ostamassa kaikkea tärkeetä ja vähän vähemmän tärkeetä. Olin kyllä taas ihan kujalla miten toimitaan, ku käytiin yhessä toisessakin paikassa Ruotsin puolella. Kassa kysyi multa, että onko mulla käteistä, niin fiksuna tyttönä vastasin: "Ei oo! Tai siis on mulla euroja!" Ni se kassa sit katto mua vähän kysyvästi ja totes, että ne käy... Olin siis aivan varma, että eurot ei ois käyny, mut ehkä ens kerralla osaan jo toimia oikein! :D

Sitten kun päästiin takas Rolloon perjantai-iltana, ni lähdin siitä oikeestaan suoraan viihteelle ja etkojen kautta kohti Rollon yöelämää! Seuraavana aamuna oli taas yllättäen vähän väsynyt olo, mutta kyllä se päivän mittaan siitä hälveni. Lauantai-iltana oli vuorossa taas uudet bailut, joten sinnehän ne mun jalat sitten mut ohjasi ja sen jälkeen baariin. Baarit oli aika täynnä viime viikonloppuna, koska täällä Rollossa järjestettiin Kelekkamessut, joihin tuli siis ilmeisesti kaikki Aslakit sun muut Nilssit tuolta Lapin perämettistä.

Sunnuntaina aattelin, et nyt on pakko opiskella, ettei mee taas koko viikonloppu läskiks, joten päätin lukea loppuun Oikeuden maailma -kirjan, joka käsitteli oikeuskulttuureita ja -järjestelmiä. Illalla kävin viel pienellä kävelylenkillä.

Tällä viikolla mulla ei oo ollut ollenkaan luentoja, joten oon voinu rakentaa ite mun aikataulut miten haluun! Laiskottelu ei kuitenkaan tullut kyseeseen, sillä tänä aamuna mulla oli tentti tuosta aiemmin mainitsemastani kirjasta. Oon heränny joka aamu tällä viikolla ennen klo 8 ja tullut yliopiston kirjastoon lukemaan heti klo 9 jälkeen, kun kirjasto on auennut. Lukupäivät on kestänyt päivästä riippuen about klo 16 asti.

Maanantaina kävin illalla bodypumpissa. Oon nyt ottanu tavaks juosta sinne. Siinä saa samalla kivan pikku alkulämmön päälle ja lihakset lämpimiks. Tiistai-iltana kävin ELSAn järjestämässä iltatapahtumassa keskustassa. Siellä hallituksen jäsenet esittelivät itsensä ja kertoivat tehtävistään. Nyt luultavasti tiedän mitä paikkaa aion itsekin hakea! :)

Keskiviikkoiltana kävin juoksemassa. Kadut oli ihan jäässä, joten suti ihan kiitettävästi, mutta se ei mun vauhtia haitannut. Onnistuin jopa ohittamaan neljä pyöräilijää ylämäessä, joten en mä nyt varmaan ihan hirveetä mateluvauhtia juokse. Oon kyl harkinnu lenkin pidentämistä, mut en oo saanu aikaseks kartottaa hyvää juoksureittiä, mut ehkä joku aurinkoinen päivä innostun. Juoksulenkin jälkeen kävelin vielä keskustaan seuraamaan yliopiston vaalivalvojaisia. Ja täytyy todeta, että kannatti äänestää, koska se henkilö, jota olin äänestänyt, valittiin Lapin yliopiston edustajistoon.

Ja koska olin saanut keskiviikkona luettua Oikeuden maailma -kirjan jo kaks kertaa läpi, niin uskalsin ottaa mulle torstaille tuomioistuinsovittelun käytännön kurssin, joka kesti aamu yheksästä aina klo 16 saakka. Oli kyllä todella mielenkiintoinen kurssi. Aamupäivällä oli luento aiheesta ja iltapäivällä oli tuomioistuinsovittelun demonstraatio, johon tuli sovittelijaksi käräjätuomari Oulun käräjäoikeudesta. Ja mun mielestä oli erityisen mielenkiintoista katsoa esitystä, koska se pohjautui oikeaan oikeustapaukseen.

Tänään mulla tosiaan oli se tentti. Oli vähän kinkkinen kysymys islamin oikeuden oikeuslähteisiin liittyen, mut kuhan menis läpi, ni oon tyytyväinen. Olin myös kirjastossa kirjottamassa eiliseen tuomioistuinsovittelukurssiin liittyvää oppimispäiväkirjaa. Ja äsken kotiuduin just bodypumpista ja pian onkin luvassa Artiklan järjestämä drinkki-ilta, josta aattelin kertoa enemmän seuraavassa postauksessa. :)

Hyvää alkavaa viikonloppua!

~ Tiia



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti